Santa Monica

3 oktober 2016 - Malibu, California, Verenigde Staten

Nog één tripje dan! Vandaag staat Santa Monica op ons programma voordat we de camper gaan opruimen en de koffers in gaan pakken.
Santa Monica is bekend om haar strand, pier, winkelgebied én het is het startpunt (of het einde, ligt er maar net aan waar je begint) van de Route 66 en ligt vlak voor LA.

We gaan niet voor het shoppen vandaag, wel voor strand en pier. Het is maar een klein stukje van Malibu naar Santa Monica en het is een leuke rit zo langs het strand.
Parkeren met een camper lijkt wel wat lastig. De eerste parkeerplek moeten we $48,00 voor een hele dag betalen. Ook als je maar een uurtje blijft!! Dus we rijden door, want we willen niet een hele dag blijven staan. Het moet toch voordeliger kunnen? Op andere parkeerplekken kan de camper niet staan, de camper is te groot (of de parkeerplekken te klein). Uiteindelijk vinden we een plekje voor $28,00 voor de hele dag (of een uur, dat maakt ook hier niet uit), omdat we voor twee parkeerplaatsen moeten betalen. Niet goedkoop, maar inmiddels zijn we wel wat aan de prijzen hier gewend.

De pier is gezellig, maar ook druk. Er staat een kleine (permanente) kermis en natuurlijk zijn er restaurantjes, souvenirwinkeltjes en artiesten. De artiesten zijn volgens ons vooral overtuigd van hun eigen talent.
Op de pier staat het officiële eindpunt van de Route 66. Best symbolisch voor ons. Onze laatste dagtripje met de camper. Dus als echte toeristen laten wij ons hier op de foto zetten. We zien er blijkbaar betrouwbaar uit, want met regelmaat worden we gevraagd om anderen met hun eigen camera op de foto te zetten. Zo ook nu weer, als Linda de camera aanpakt en de 'slachtoffers' in hun unieke pose gaan staan, roept Marieke 'Say Adios'! Waarschijnlijk bekijken de gefotografeerden nu nog de foto's, omdat ze niet begrijpen waarom Linda zo hard moest lachen dat de tranen over de wangen liepen.

Na de pier wandelen we nog wat rond en eten bij MacDonalds een supersize BigMac-menu. Dat stond nog op Linda's bucketlist. Want hoe groot is dat dan hier in Amerika?
Friet is grooooooot, cola óók! De burger helemaal niet.

Vervolgens gaan we met de camper nog een stukje verder LA in, we nemen een klein kijkje op Venicebeach. We hopen dat de komende dagen nog te gaan bekijken als we in het hotel in LA zijn, want het ziet er leuk uit.
We rijden terug naar Malibu en gaan koffers inpakken. Want helaas moeten we morgen ons mobiele huisje inleveren en dat zal niet meevallen.....

We zien tegenover een heel schone camper staan. Dat moeten mensen zijn die net gaan beginnen aan hun roadtrip. Marieke checkt dat even, want misschien willen ze wel wat spulletjes van ons hebben. We hebben stoelen, emmer, handdoeken, schoonmaakmiddel, suiker, koffie enzovoort over. Weggooien is zonde. Het blijkt een ongeveer 70-jarig Belgisch stel te zijn en ja, ze beginnen net aan de trip en willen graag onze spulletjes hebben. Ze vinden de gedachte zo leuk om spullen door te geven, dat ze beloven om straks aan het einde van hun reis de spullen ook weer door te geven.

We gaan op tijd slapen, morgen vroeg op!