Snik...

4 oktober 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De wekker gaat om 5:30 uur. We willen op tijd bij de verhuurder zijn en moeten nog wat laatste dingen doen. Een laatste rit van Malibu naar LA. Het is maar een kort stukje waarin we al mijmerend tot de conclusie komen dat het fantastisch was om zo samen op reis te zijn. We zijn een maand samen geweest op zo'n 12m² en het was ge-wel-dig!!!
Het is dus wel even slikken als we het terrein bij de verhuurder op rijden. Na de formaliteiten en het betalen van de 130 Miles die we extra hebben gereden, is het dan zover. De sleutels zijn ingeleverd, de camper staat klaar om gewassen te worden en wij staan klaar om met de shuttle naar het Marriott LAX gebracht te worden.
Er zijn weer tissues nodig voor Marieke als de shuttle van het terrein rijdt. Overigens zijn de tissues ook aan het einde van de rit weer nodig, omdat de chauffeur om te janken zo slecht rijdt.

Bij het hotel lijkt het er even op dat er iets misgegaan is en dat we geen kamer hebben, maar de aardige baliemedewerker belt wat rond en geeft ons het voordeel van de twijfel. Op onze voucher staat namelijk de naam 'team America' en dat blijkt vertrouwd. Gelukkig maar! Het is 12 uur en we kunnen gelijk al inchecken in plaats van om 15 uur. Dat is fijn, want de koffers gaan nu naar onze kamer en wij gaan met een hop-on-hop-off bus LA verkennen.

We gaan eerst naar Fishermen's Village en stappen daar over op de bus naar Venice. Venice is een strand waar veel kunstenaars en straatartiesten zijn. Wederom veelal mensen die overtuigd zijn van hun eigen talent. Of mensen die vinden dat ze zielig genoeg zijn dat ze je om geld mogen vragen. Zo zit er een man met een bord dat zijn beste vriend er met zijn vrouw vandoor is. Tuurlijk, dan ga je de hele dag langs de boulevard zitten en wachten tot iemand je geld geeft. Logisch! Ook 'dreigt' een dakloze op Trump te stemmen, tenzij wij hem een dollar geven. Geef ons dan maar een dollar terug, anders stemmen wij op Wilders... Langs de Boardwalk van Venice Beach hangen veel dak- en thuislozen die daar blijkbaar al een tijdje verblijven. Zo hebben zij stukjes strand ingericht met hun verzamelde huisraad.

We eten overigens hier de állerlekkerste, meest verse en gezonde taco's en wrap van heel LA en omstreken! Ook nog eens organisch, biologisch en niet in de microwave geweest! Healthy!!! Hierna lopen we nog wat rond bij Venice Canals. Een soort Giethoorn maar dan in LA :-)

We nemen de hop-on-hop-off weer terug naar het hotel. Fijn (voor Marieke) dat er een Starbucks ín het hotel zit voor een grote beker koffie. Morgen 'hoppen' we weer 'on' op de eerste bus (8:30 uur) naar Hollywood. Dus we moeten alwéér op tijd op.

1. Brigitte:
    6 oktober 2016
    Ik snap je snikken zoooo goed Marieke!