Route 66, Seligman and Grand Canyon

11 september 2016 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

En weer een ontbijt buiten met zonsopgang!! Gisteravond kwamen onze 'buren' aan en ze bleken een Cruise Americacamper te hebben.  Deze worden geleverd met hond is ons opgevallen. Wij zijn toch blij huisdiervrij te reizen hoor!

Vandaag gaan we een stukje rijden over de legendarische Route 66 naar Seligman. Wederom een mooie rit in een weer heel ander landschap dan de voorgaande dagen. Het is wat groener, minder droog en heet en wat glooiender. In Seligman dompelen we ons letterlijk onder in de nostalgie van de historische Route 66. Ietwat toeristisch, maar ach, wat geeft het? Wij zijn ook toerist, dus het mag.
Dus we wandelen rond met camera's, kopen t-shirts, filmen de échte bikers en gaan in een saloon de special eten: hickory smoked pulled pork sandwich met homemade coleslaw. Mjammmmie!!!!!

En nu door naar de Grand Canyon. Bij de camping aangekomen besluiten we toch maar gelijk door te gaan naar het tourist center om een jaarpas te halen voor alle nationaal parken, handig voor de rest van onze reis. En dan ook maar gelijk door naar de Grand Canyon zelf.
Onze mond valt open....adembenemend mooi..... Eigenlijk kunnen we het niet beschrijven wat een grootsheid en schoonheid we hier zien. We zijn er stil van, zo indrukwekkend mooi.
We hebben een klein stukje 'easy trail' (de South Rim, van Mather Point naar Yavapai Point) gelopen, daar waar de eekhoorns je over de voet lopen. Ook hebben we met de camper nog een stuk van de Desert View Drive gereden en konden bij het Grand View Point nog net het laatste stukje zonsondergang zien. Links en rechts van de Desert View Drive staan de herten bijna op de weg. (We hadden de King pepermunten in Kingman gelaten, dus hebben we niets uit het raam gegooid. )
We zijn hier een dagje extra, dus morgen opnieuw naar de Grand Canyon, maar dan met een shuttle bus de andere kant op.

1. Henriette:
    12 september 2016
    Gaaf he?!Echt machtig vond ik t! Geniet!
  2. Jory:
    16 september 2016