Palm Springs, California

9 september 2016 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

De camper halen!! Keurig op tijd uitgecheckt bij het Crown Plaza LAX, namelijk voor 7.00 uur omdat we gehaald worden door Road Bear, de camperverhuurder.
De temperatuur is goed, dus we wachten voor het hotel lekker buiten.
Er wordt nog geprotesteerd door een groepje mensen wat niet erg motiverend klinkt. Een vriendelijke Amerikaan vertaald wat ze in het Spaans lopen te schreeuwen; iets van "geen werk, geen geld". Hij doet er een leuk dansje bij dat er al een stuk beter uitziet dan de 4 protesterende schreeuwers.

Na een autorit van een uur, komen we vlak boven Malibu aan bij de verhuurder. We krijgen uitgebreide camperinstructies en kunnen dan op pad. Eerst nog even wat boodschappen doen bij Vons. Daar direct een klantenkaart aangeschaft. De vrouw achter de kassa was zo vriendelijk om haar zipcode uit te lenen. Ze moest er zelf wel om lachen 'OMG', nu hebben wij dezelfde zipcode! En dan nu op naar Palm Springs voor onze eerste overnachting. Het duurde even voordat we LA uit waren, veel files.

Palm Springs ligt eigenlijk midden in de woestijn. Bloedheet daar en er groeit niets. En dan rijd je Palm Springs binnen....groen, palmbomen (je verwacht het niet...), mooi aangelegd. Maar even goed, bloedheet. Een Amerikaan vraagt zich af hoe wij met de hitte (40 graden) omgaan, "How you girls doing? This heat, it's stressing me out!"
Wij doen dat met veel water én airco. De eerste nacht was dan ook vreselijk warm...heet...bloedheet...zelfs nog heter dan dat! Let's face it, it's freaking hot out there!'