Op weg Moab

13 september 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Een lange rit voor de boeg vandaag. Van Grand Canyon via Monument Valley naar Moab.
Op tijd vertrekken zodat we toch wel even de tijd hebben om Monument Valley ook echt te bekijken en er niet alleen langs hoeven te rijden.
De rit er naar toe is, net als de andere dagen, adembenemend mooi. We rijden via de Desert View Drive, dus kunnen nog even genieten van de Grand Canyon voordat we dat achter ons laten. Het gaat steeds harder waaien onderweg en ons campertje vangt veel wind. We rijden dus rustig aan, sturen is namelijk zwaar.

We weten dat het onderhand cliché begint te worden als we dit schrijven, maar het landschap veranderd iedere keer als we een berg over zijn en het is iedere keer weer  ongelofelijk mooi. Zo ook als we bij Monument Valley aankomen, overweldigende schoonheid....

Monument Valley is onderdeel van het Navajo Tribal Park en is ontstaan door erosie. Navajo zijn Indianen. Er stond er eentje heel vriendelijk te poseren, deed een echte indianenpose nadat we een dollar hadden gegeven. Daar deed 'ie dan wel verschillende poses voor, dat dan weer wel.
Overigens, hoewel dé Indiaan net als dé Nederlander niet bestaat, hebben we meer vriendelijke Amerikanen ontmoet dan Indianen. Via inside information weten we dat niet alleen aan ons, dé toerist, ligt.

Wel leuk om even te vertellen dat Amerikanen enorm nieuwsgierig zijn. Na een vriendelijke begroeting met de vraag hoe het met ons lieftallige dames gaat, vragen ze ook maar direct waar je woont. Waar je hiervoor was en wat je hierna gaat doen. We maken dus heel wat smalltalks zo op een dag. En als je wat aardigs terug zegt, ben je 'honey', 'sweety' of 'my love'.

Maar goed, back on track...en verder met de roadtrip. Na Monument Valley rijden we door naar Moab. Vanaf dit moment rijden we ook steeds om donkere wolken heen. Het druppelt zo af en toe wat en we zien in de verte dat het daar wel erg hard regent en onweert. Het blijft hard waaien, dus we rijden rustig. Grote regenbuien en onweer blijven ons gelukkig bespaard. Omdat we laat op de camping aan zullen komen, maken we een tussenstop bij Subway. Broodje voor nu en een broodje voor in de koelkast voor later.

Tegen 19.30 komen we eindelijk aan. De receptie is dicht, maar op het prikbord hangt een briefje voor ons met hierop 'Welcome Smit' en het nummer van ons plekje. Camper neerzetten, aansluiten, eten en naar bed.