Arches National Park

14 september 2016 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

We staan op een mooie camping, schoon en we zijn omringd door de rode bergen. Vandaag blijven we in Moab. We breken vandaag dus lekker niet op en starten de dag rustig. De buurman vertelt dat het hier gister heel erg slecht weer was, met veel regen, hagel en onweer. Dat hebben wij dus alleen van een afstand gezien en gelukkig niet meegemaakt.

Arches National Park staat op ons programma vandaag, dat ligt maar een paar kilometer verder op. Het park is 76.519 hectare groot. Water, ijs, extreme hitte en ondergrondse bewegingen van zout zijn verantwoordelijk voor de 'sculptures of sandstone'.
Nu komen onze clichés weer....wonderschoon, adembenemend, overweldigend mooi... En dan doen we het nog onvoldoende eer aan. Bekijk de foto's maar, dan zal je het zelf zien.

We zijn door het hele park gereden, een rit van in totaal 70 miles. Meestal met onze mond open van verbazing. Het meest gebruikte zinnetje van de afgelopen dagen is: "oh...lieverd..kijk daar!!! Wat móói!!!"
Wat kan je je als mens klein en nietig voelen tussen deze grootsheid!

Overigens valt onze mond ook vaak open van alle idioten die overal op en over moeten klimmen. Bij de Grand Canyon over de reling klimmen om op een rots te gaan staan, vlak bij de afgrond. Ook Arches moeten beklommen worden klaarblijkelijk. Onbegrijpelijk.

Na alle natuurschoon is het tijd om te eten. Bij een echte diner in Moab, een burger met een diet coke besteld. Met, voor de eerste keer hier in the States, french fries. Hamburger met friet en cola light dus. Lekkerrrrr!!

Op de camping hebben we wat wasjes gedraaid en hebben fijn buiten gezeten om te luisteren naar een krekelconcert. Op deze camping staan leuke kleine boompjes met rode appeltjes. Elke avond komt er een groep herten die rode appeltjes opeten. Hier moesten we natuurlijk ook nog foto's van maken.

Morgen reizen we verder naar Bryce Canyon, een reis van ongeveer 5 uur.

1. Riek:
    15 september 2016
    o wat schitterend mooi rode rotsen en zo grillig het lijken wel olifanten.
    Lekkere patatjes doet je denken aan de Mac. en ik las banana split.
    Je moet einden reizen maar je hebt ook wat!!!!
  2. Ilona:
    15 september 2016
    Wat een belevenissen allemaal, een indiaan die denkt dat hij Karel Appel is, een hert dat je bijna kunt aaien prachtige vergezichten, en een mac Loetje?..Dat is genieten!!! Op naar het volgende mooi's. Fijne reis.
  3. Brigitte:
    15 september 2016
    Heerlijk om zo een beetje mee te reizen
  4. Marianne:
    15 september 2016
    Geweldig om het allemaal te lezen wat jullie beleven ! En de mooie foto's. We genieten er van.Nog een fijne vakantie en we blijven jullie volgen ! Groetjes!
  5. Jory:
    16 september 2016
    Ooit hoop ik hier een keer naartoe te kunnen gaan. Wat mooi zeg