Roadtrip to Bryce Canyon

15 september 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag een rit van ongeveer 5 uur naar Bryce. We hebben geen stops gepland om iets te bekijken, dus we hebben alle tijd om rustig te rijden. Nu is een rit van 5 uur best behoorlijk lang, maar als je vakantie hebt, is dat toch anders. Zeker in een land als dit, waar we van de ene verbazing in de andere vallen. Verder is er buiten de grote steden om maar weinig echte drukte. Het rijden is dus relaxt. De autowegen zijn eindeloos, vandaag rijden we bijvoorbeeld zeker 255 kilometer op dezelfde weg, alsmaar rechtdoor. Dat kennen we in Nederland niet, dit soort eindeloosheid zónder drukte.
En we doen een roadtrip, dus autoritten maken een groot onderdeel uit van de beleving. Maar bovenal, het is zooooo gezellig zo samen in de cabine van ons campertje. Na alle drukte van de afgelopen maanden nu de hele dag samen zijn, tijd hebben voor elkaar. Ons samen verwonderen over het moois, verbazen over het land met zijn inwoners én gebruiken, meeblèren met de radio (als we weer een zender gevonden hebben) en heel veel lachen.
Dus een rit van 5 uur is heel erg leuk!!

Na de lange rit met op het laatst de prachtig rode rotsten van Bryce (voorproefje voor wat we morgen gaan zien), komen we aan bij Ruby's Inn, onze camping. Alles wat je hier ziet, is van Ruby's Inn. Blijkt dat ene Reuben Nogwat (bijnaam Ruby, dat verwacht je dan weer  niet...) in het jaar kruik zo goochem was geweest om hier toeristen rond te leiden. En toen de overheid besloten had om Bryce tot National Park te bombarderen, had Ruby dus mooi het alleenrecht.

De nazaten van Ruby weten wel wat de toerist wil hoor! Wat een geweldig plekje hebben wij!! Tussen de bomen kijken we uit op een meertje met op de achtergrond de Bryce Canyon. Bovendien hebben we een firepitt, we kunnen dus een fikkie stoken.
In de Ruby's Inn General Store worstjes gehaald maar ook marshmallows, koekjes en chocolade. De Ruby's Inn Outdoor had een speciale stok voor de worstjes om ze boven het vuur te bbq-en. De Ruby's Inn Campshop verkoopt hout en aanmaaktoestanden.
Ruby's familie is dus weer vet gesponsord.
Maar het was superlekker!!

Na het eten ons camperbed winterklaar gemaakt. De nachten schijnen hier koud te zijn....