Zion Campground

17 september 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

We verlaten ons heerlijke, maar 's nachts ijskoude, plekje in Bryce al vroeg. En deze keer ook snel! Geen rustig ochtend ritueel van ontbijtje, glaasje jus en een koffietje. Veel te koud in ons mobiele huisje. Alles ontkoppelen, kachel van de cabine aan en rijden maar!

Omdat we nog geen afscheid van Bryce konden nemen, rijden we er nog één keer door heen, nu naar Rainbow Point. Onderweg komen we verschillende andere mooie uitzichtpunten tegen. Het Natural Bridge Point is erg indrukwekkend. Het is eigenlijk een arch, maar ach...Bryce Canyon is eigenlijk ook geen canyon, dus wat doet het er toe? What's in a name? Bryce in de ochtend is trouwens ook weer adembenemend mooi.

Bij een van de Points staan instructies wat je moet doen als je de mountain lion en een black bear tegen komt. Die van de black bear is voor ons in het bijzonder goed te doen, "bang pots". En zolang wij samen zijn, hebben we altijd een pot bij de hand! ;-)

Na Bryce rijden we naar Zion. Omdat we direct aan het begin van onze reis een jaarpas hebben gekocht voor alle nationale parken, kunnen we ook hier zo doorrijden. Dachten we.... Want in Zion is een lange, smalle tunnel waar campers, bussen et cetera niet zo maar door kunnen als er ook tegenliggers aan komen. We moeten $15,- betalen voor een tunnel escort. En voor dat geld mag je een keer heen en een keertje terug (dat dan weer wel). De parkranger bij de entree is erg vriendelijk en legt ons uit wat we moeten doen. De volgende parkranger zal ons door de tunnel helpen. Marieke is erg blij dat Linda rijdt......

Bij de tunnel aangekomen staat een parkranger die doet denken aan de narrige sheriff uit de serie Bugs Bunny. Hij is niet blij dat hij vandaag moet werken en snauwt dat we in het midden moeten blijven rijden en dat we onze sticker anders op het raam moeten plakken. Wij denken dat er indianenbloed in zit of dat ze deze hele week geen worteltjestaart hadden bij de bakker.
De tunnel escort is best wel geldklopperij. Linda stuurt de camper keurig over het midden, de ranger rijdt niet voor ons ofzo. Hij heeft alleen in zijn walkie-talkie geblaft dat het tegenliggend verkeer moet wachten.

Wederom een mooi park. Omdat we niet precies weten waar onze camping ligt, maar het vermoeden krijgen dat het ín het park is, rijden we rustig door maar stoppen niet bij uitzichtpunten. Het is trouwens erg druk, dus parkeren is ook best lastig met onze RV. We rijden het hele park door.... en ook weer uit. Onze camping ligt net iets buiten het park. Is de cursus "Omgaan met teleurstelling" toch nog ergens goed voor geweest. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben wel weer een supermooie plek! En we hebben een stukje Zion kunnen zien.

Omdat Marieke toch wat last heeft gekregen van zonneallergie, besluiten we de rest van de dag in de schaduw te blijven. Lekker luieren, boekje lezen, foto's maken en naar nieuwsgierige eekhoorns kijken. Gelukkig valt er hier genoeg te beleven. Zo komen er ook twee Nederlandse dames op leeftijd met een (te) grote camper aanrijden. De chauffeur rijdt achteruit terwijl de achteruitrijdgids nog aan de bijrijdersdeur hangt, waarbij ze van de deur valt omdat de chauffeur besluit te remmen. Hahahahaha!!!
Een ander bejaard echtpaar besluit de camper met opzet niet waterpas te zetten. En ze willen zó graag niet-waterpas staan, dat meneer zijn camper ook nog eens op blokken rijdt.

Vanavond hebben wij weer een worstje gegeten van het houtvuur en heerlijk lang buiten gezeten onder de sterrenhemel.

Morgen gaan we naar Las Vegas!!

1. Ilona:
    18 september 2016
    En weer een leuk verhaal en prachtige foto's. Morgen heel wat anders denk ik. Gokje wagen?
  2. Majola:
    18 september 2016
    Wat een levendige verhalen en prachtige foto's! Erg leuk om te lezen hoe jullie genieten. Thuis van mijn eigen vakantie kon ik met een betrouwbare WiFi eindelijk even goed bijlezen en meekijken. Veel plezier op de strip!
  3. Riek:
    19 september 2016
    Wat een mooi land!!Nog mooier als jullie gedacht hadden denk ik.
    Hoe is het met de allergie, hou je het er nog onder.t, Is wel een hele onderneming, leuk om jullie zo te volgen.