'Cruisen' naar Santa Cruz

25 september 2016 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Zo, we koppelen weer alles af en maken ons klaar voor vertrek. We rijden eerst nog even richting de Golden Gate Bridge. Nu we er toch zijn, rijden we er ook maar even overheen. We maken een selfie als bewijs. We blijven niet lang en gaan direct op zoek naar Highway 1.

Highway 1 is dé snelweg langs de kust van California. Wij rijden 'm dus van San Francisco naar Los Angeles. Hierdoor zijn de stops om de mooie kustlijn te kunnen bewonderen aan onze kant van de weg. We stoppen dan ook met grote regelmaat. Rijden, stoppen, kijken, foto's maken, rijden, stoppen, kijken en foto's maken enzovoort enzovoort tot aan Santa Cruz. Alweer een heel ander landschap. Af en toe rijden we met het raam open en horen alleen de zee.

Bij aankomst rijden we nog even door Santa Cruz om alvast een indruk te krijgen. Het is zondag, schitterend weer en dus heel erg druk. Er schijnt een ongeluk gebeurd te zijn en de weg is afgesloten. Veel hulpverleners zijn druk met iemand die midden op de weg ligt. We besluiten naar de camping te rijden.

De weg naar de camping is een smal bergweggetje met veel scherpe bochten en slecht wegdek. De camping ligt heel mooi tussen de bomen. De bomen zijn echt enorm dik en hoog! Ze geven lekker veel schaduw en dat kunnen we wel gebruiken. Het is hier heel heet en morgen en overmorgen ook. We blijven hier namelijk 3 nachten.

We draaien de luifel van de camper uit, klappen onze stoeltjes uit, zetten een wasmachine aan het werk en beginnen aan onze lange avond buiten zitten. Zitten en niets doen!