Op weg naar Mono Lake

20 september 2016 - Lee Vining, California, Verenigde Staten

We hebben de tarantula's, schorpioenen, ratelslangen en ander eng ongedierte overleefd!! De nacht was vreselijk heet. Gelukkig was de vrachtwagenchauffeur van de vuilniswagen zo vriendelijk om ons om 5.00 uur te wekken. Liet vervolgens de helft naast de bakken liggen, waardoor de raven en kraaien zijn nobele werk voorzetten en ons wakker houden......

Na een klacht krijgen we toch nog 20% discount en verlaten met gierende banden het hete asfalt en het stof. Op naar Lee Vining aan het 'Mono Lake'.
En wederom een prachtige rit waarbij het landschap van dor, droog en dood steeds meer leven krijgt. We zien weer wat groen, een voorzichtig kreekje mét water en grazend vee. Naarmate de rit vordert zien we kleine meertjes, dennenbomen en wat grasland. We zijn blij met dit landschap, en kijken uit naar het moois wat ons morgen zal brengen.

In Bishop komen we een van oorsprong Nederlandse bakker tegen en we moeten toch echt even een kijkje nemen daar! Binnen blijkt de bakkerij van ene Erick Schat gigantisch te zijn. Erick heeft zijn schaapjes op het droge hoor!

De bediening is overigens erg Nederlands opgeleid, en dat is best vreemd in een Amerikaans stadje. Daar waar wij veel Amerikanen erg dienstverlenend en vriendelijk ervaren, is dat in deze winkel ver te zoeken. Misschien ervaren anderen Amerikaanse vriendelijkheid als fake, maar het is toch altijd nog beter dan afgesnauwd te worden dat je geen foto's mag maken. We worden bij de kassa niet vriendelijk begroet terwijl we toch een kopje koffie en een pakje stroopwafels (want als je die in de USA vindt, dan moet je die toch meenemen?? Ik bedoel, het zijn stróópwafels, die laat je niet liggen) afrekenen voor bijna $9 (ongeveer €8). Dan mag je best iets vriendelijker doen hoor!

Op de camping merken we dat een camperplekje (voor later deze week) bemachtigen in Yosemite een uitdaging gaat worden. Het plan was namelijk om er vroeg te zijn op 22 september en ter plekke iets te zoeken. Maar het is nog best druk en de berichten zijn dat alles al vol is.
We kopen een internetbundel voor 24 uur en struinen het internet af voor een plekje. En het is gelukt!!! Heel low-profile, geen water, stroom, douches of wat dan ook. Maar wel midden in Yosemite tussen de beren! Wordt vervolgd........

1. Ilona:
    21 september 2016
    Wij lezen met openmond!! En kijken met grote ogen naar de foto's.
    En filmpjes. Stoer hoor Marieke!